Programm
Berlin, 18.- 19. November

Sortieren nach

Tage

Tracks

Your filter settings don't show any results. Please adjust

Montag, 18. November 2019

Montag

Mo

09:05

expo-plus

Montag, 18. November 2019 09:05

AI in Marketing, a To-Do List

Sprecher: Jim Sterne, Founder, Marketing Analytics Summit

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag

Mo

10:20

expo-plus

Montag, 18. November 2019 10:20

Holistic Perspective on the Marketing Mix: Combining Upper- and Lower-Funnel Activities in the Digital Context

Sprecher: Philipp Werner, CMO, Project A Dr. Florian Heinemann, Founding Partner, Project A

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag

Mo

11:15

expo-plus

Montag, 18. November 2019 11:15

Sponsored Session: Staying Ahead of the Game: How Automated Data Pipelines & Augmented Analytics Lead to Better and Faster Marketing Decisions.

Sprecher: Andreas Glänzer, Chief Commercial Officer & Co-Founder, Adverity

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag

Mo

11:45

Montag, 18. November 2019 11:45

Ein starkes Netzwerk ist die Basis

Moderatoren: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Estrelsaal B

Montag

Mo

13:45

Montag, 18. November 2019 13:45

How Pre-Heat Analyses Predicts Future Product Launch Success

Sprecher: Dr. Franziska Engelhard, Senior Manager Digital Analytics, Adidas

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag, 18. November 2019 13:45

Driving the Conversation with Data – How to Effectively Setup a Data-Driven Communications Team

Sprecher: Andreas Wunderlich, VP, Head of Analytics & Insights, Siemens

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Montag

Mo

14:50

Montag, 18. November 2019 14:50

Preisautomatisierung und Customer Experience in der Hotel Branche – Der Limehome Ansatz

Sprecher: Dr. Sabine Pagel, Head of Analytics & Pricing, Limehome

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag, 18. November 2019 14:50

Ja, nein, vielleicht später: Braucht nun jede Website einen Cookie-Banner?

Sprecher: Dr. Martin Schirmbacher, Fachanwalt für IT-Recht, HÄRTING Rechtsanwälte

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Montag

Mo

16:00

Montag, 18. November 2019 16:00

Demystifying CLV-Based Marketing: Opportunities & Pitfalls

Sprecher: Ole Bossdorf, Head of Business Intelligence, Project A

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag, 18. November 2019 16:00

How to Trust Your Data: Best Practices for Understanding and Improving Data Quality​

Sprecher: Tom Alby, Chief Digital Transformation Officer, Euler Hermes

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Montag

Mo

16:30

Montag, 18. November 2019 16:30

Measuring Incrementality of Ads Using Geo-Experiments at Google

Sprecher: Dr. Christoph Best, Computational Scientist, Google

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag, 18. November 2019 16:30

How to Manage Web Analytics Implementations for Over 10k Domains

Sprecher: Simon Pilkowski, Analytics Lead, Boeringer Ingelheim

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Montag

Mo

17:05

expo-plus

Montag, 18. November 2019 17:05

Optimize Before You Analyze: How to Serve a Data Driven Culture with an Agile Approach

Sprecher: Till Büttner, Senior Data Analyst, DHL

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Montag

Mo

18:00

Montag, 18. November 2019 18:00

Networking Empfang im Ausstellungsbereich

Sprecher: Come Join Us!

Dienstag, 19. November 2019

Dienstag

Di

09:25

Dienstag, 19. November 2019 09:25

Consumer Centricity with Artificial Intelligence

Sprecher: Anne-Sophie Robinet, Senior Consumer Insights Manager – Global CRM, Esprit Florian Forster, Head of Data Science, DEFACTO

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Dienstag

Di

10:30

Dienstag, 19. November 2019 10:30

Round Table Discussions

Sprecher: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland Marc Preusche, Geschäftsführer, Dept Data & Intelligence Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant Yael Farkas, Team Lead Digital Analytics, Parfümerie Douglas GmbH Anisa Boumrifak, Senior VP Marketing & Analytics, Managing Partner, M8 performance Ole Bahlmann, Digital Analytics Consultant Matthias Bettag, Senior Data Strategist, ODOSCOPE

Raum:Estrelsaal B

Dienstag

Di

11:30

Dienstag, 19. November 2019 11:30

Mehr als Feel Good Reporting – so entfalten Sie das Potenzial der Webanalyse

Sprecher: Christian Ebernickel, Digital Analytics Consultant, Christian Ebernickel Online Marketing

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Dienstag, 19. November 2019 11:30

11:30: Connect to the power of Social Network Analysis: How to gain insights from social media data with ...

Sprecher: Dr. Marc Smith, Chief Social Scientist, Social Media Research Foundation Harald Meier, Chief Data Scientist, Social Media Research Foundation

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

12:00: Leveraging the Full Potential of ...

Sprecher: Manuel Freude, Data Scientist, Trakken Web Services Dr. Tim Hasenpusch, Data Scientist, Trakken Web Services

Moderator: Anna Denejnaja,

Raum:Straßburg

Dienstag

Di

13:30

Dienstag, 19. November 2019 13:30

Data – the Lifeblood of a Culture of Experimentation

Sprecher: Steen Rasmussen, Senior Partner and Scandinavian Online Optimisation Specialist, IIH Nordic

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Dienstag

Di

14:15

Dienstag, 19. November 2019 14:15

Kundenzentrierte Marketing-Dashboards – mit Buyer Journey, Indizes und neuen Ratios zu ...

Sprecher: Marco Hassler, Senior Principal Consultant und Head Analytics & Personalization, Namics

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Dienstag, 19. November 2019 14:15

AI Powered A/B Testing

Sprecher: Jente De Ridder, Team Lead Digital Analytics, Stitchd

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Dienstag

Di

15:30

Dienstag, 19. November 2019 15:30

Wie man Daten visualisiert und für Storytelling nutzt, so dass sie zur Grundlage für agile ...

Sprecher: Dr. Johanna Schoenberger, Gründerin & Geschäftsführerin, Dadora

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Dienstag, 19. November 2019 15:30

Methoden zur Förderung einer datengetriebenen Unternehmenskultur

Sprecher: Carina Dick, Experte Digital Analytics & Conversion Optimierung, Carglass

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Dienstag

Di

16:00

Dienstag, 19. November 2019 16:00

Daten Visualisierung – Nicht noch ein Dashboard, bitte!

Sprecher: Jörg Hopmann, Geschäftsführer, Hopmann Marketing Analytics

Moderator: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland

Raum:Estrelsaal B

Dienstag, 19. November 2019 16:00

Doing Analytics in the Cloud

Sprecher: Max Schläfli, Senior Analyst, Asana Rebel Sharon Lavie, Senior Data Engineer, Asana Rebel

Moderator: Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant

Raum:Straßburg

Dienstag

Di

16:35

expo-plus

Dienstag, 19. November 2019 16:35

Data beyond Marketing – Beispiele und Anwendungsfälle

Sprecher: Dr. Maren von Selasinsky, Vice President Audience Development und Data Driven Publishing, ProSiebenSat.1 TV Deutschland Marc Preusche, Geschäftsführer, Dept Data & Intelligence Anna Denejnaja, Digital Analytics & BI Consultant